Kiespijn

Er is weinig zo hinderlijk en ontwrichtend als kiespijn. Als de pijn heftig is, beïnvloedt het uw vermogen om te eten, spreken en simpelweg helder na te denken. Vaak lukt slapen ook niet meer. Gelukkig bestaan er verschillende effectieve manieren die snel verlichting bieden. Of het nu gaat om een plotselinge aanval van scherpe pijn of een aanhoudende zeurende sensatie, in onze praktijk helpen we u snel en effectief van uw pijn af.

Wat is kiespijn?

Kiespijn is een veelvoorkomende en hinderlijke klacht. De pijn komt vaak geleidelijk op en neemt langzaam in intensiteit toe, maar kan ook plotseling optreden. De meeste mensen ervaren een stekende, zeurende of kloppende pijn. Soms verergeren kauwen en het consumeren van koude of warme voedingsmiddelen de pijn. Ook zwellingen van de wang, het tandvlees of de lymfeklieren in de hals komen voor.

Kiespijn is uiterst ongemakkelijk en verdient daarom een spoedige behandeling. Hevige pijn in de mond belemmert uw dagelijkse activiteiten en heeft een negatieve invloed op uw algehele welzijn. Door contact met ons op te nemen, bent u snel verlost van de pijn, voordat deze nog erger wordt. De meeste kiespijn gaat namelijk niet vanzelf over.

Oorzaken kiespijn: de meestvoorkomende aanleidingen

Kiespijn kan veel verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld:

• Abcessen
  • Blootliggende tandhalzen
  • Doorkomende of scheefgroeiende verstandskiezen
  • Gaatjes
  • Ontsteking aan de wortel, het tandvlees of de kaakholte
  • Tanderosie

Een van de bekendste en meest voorkomende oorzaken zijn gaatjes. Ook ontstekingen aan de wortel van een tand leiden vaak tot kiespijn. Een ontsteking kan veroorzaakt worden door een val, een lekkende vulling of tandbederf. Tanderosie is een andere oorzaak en treedt op wanneer het tandglazuur langzaam wegslijt, vaak door zuren. Deze erosie vergroot de kans op het ervaren van pijn.

Ontstoken tandvlees is een andere veelvoorkomende oorzaak van kiespijn. Het tandvlees is in deze situatie gezwollen, rood en pijnlijk. Ook blootliggende tandhalzen veroorzaken regelmatig pijn. Blootliggende tandhalzen treden op als gevolg van een verkeerde manier van tandenpoetsen of tandvleesontsteking.

Het eten van warme of koude voedingsmiddelen voelt hierdoor vaak pijnlijk. Een ontsteking in de vorm van een abces kan eveneens pijn in een kies veroorzaken. Een abces herkent u aan pijn tijdens het kauwen of bij aanraking van het aangedane gebied. Zwellingen in de hals en wang komen hierbij ook regelmatig voor.

Kiespijn behandelen in Rotterdam

Bij Tandartspraktijk Laan op Zuid in Rotterdam begrijpen we dat u zo snel mogelijk van uw pijn af wilt. Voordat we aan de behandeling beginnen, evalueren we uw klachten. Om kiespijn effectief te behandelen, is het namelijk essentieel om de oorzaak van de pijn te achterhalen.

Zodra de oorzaak is vastgesteld, kiezen we de beste behandelingsmethode om u snel verlichting te bieden. Hierbij is het soms nodig om een röntgenfoto te maken. Dat geeft een beter inzicht in de onderliggende oorzaak van uw pijn. Of het nu gaat om het vullen van een gaatje, een wortelkanaalbehandeling of het verwijderen van een abces, we verlichten uw pijn snel en effectief.

Snel van uw kiespijn af? Neem contact met ons op

Bij Tandartspraktijk Laan op Zuid krijgt u de beste zorg voor uw kiespijn. Ons ervaren team onderzoekt de oorzaak van uw pijn en verhelpt de klachten meestal direct bij het eerste bezoek. Zo gaat u met een gerust hart en zonder pijn weer naar huis.

Onze stijlvol ingerichte wachtruimte en behandelkamers geven een gevoel van rust en comfort. Bent u bang voor de tandarts of de behandeling? Dan stellen we u graag gerust. Maak vandaag nog een afspraak via 010 82 09 784 en we helpen u snel van uw kiespijn af.

Tandartspraktijk Laan op Zuid

Laan op Zuid 2