Spoed tandarts Rotterdam

Bij acute pijn aan uw gebit wilt u uiteraard direct geholpen worden. Heeft u een pijnklacht of een acuut tandheelkundig probleem? Aarzel niet en bel direct met de spoed tandarts in Rotterdam via het nummer: 010 – 820 97 84. We proberen dezelfde dag of een dag later een afspraak voor u in te plannen om u zo snel mogelijk van uw pijn af te helpen.

Spoed: 010 – 820 97 84

Spoedafspraak bij Tandartspraktijk Laan op Zuid in Rotterdam

Onze tandartspraktijk is gevestigd in het centrum van Rotterdam, midden op de Kop Van Zuid. Voor uw spoedafspraak kunt u ons uitstekend bereiken met het openbaar vervoer en met de auto.

pauze: 12:00-12:30

Spoedafspraak maken buiten openingstijden

Wanneer onze praktijk in Rotterdam is gesloten, kunt u voor alle spoedeisende tandheelkundige hulp terecht bij de spoeddienst in Rotterdam. Deze tandartsenpost is gevestigd in het Erasmus MC en biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week spoedeisende tandheelkundige hulp. U wordt verzocht eerst het spoednummer te bellen via 010 – 455 21 55, voordat u naar de kliniek komt.

Spoed na sluiten: 010 – 455 21 55

Kosten van de spoed tandarts in Rotterdam

Net als bij reguliere behandelingen zijn de kosten bij de spoed tandarts afhankelijk van welke behandeling nodig is. Als u een tandartsverzekering heeft, hoeft u de kosten niet direct te betalen. Wij sturen de factuur dan door naar uw zorgverzekeraar. De vergoeding is uiteraard afhankelijk van uw verzekeringspolis. Bent u niet verzekerd, dan dient u de nota van de spoedbehandeling ter plaatse te voldoen.

Wanneer spreken we van een spoedgeval?

Uiteraard zijn alle (pijn)klachten aan het gebit vervelend, maar er is niet altijd sprake van spoed. Neem zo snel mogelijk contact op met uw tandarts in Rotterdam as de behandeling echt niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag. Weet u niet zeker of uw klachten een spoedgeval zijn? Neem ook bij twijfel altijd contact met ons op, dan adviseren we u over de beste oplossing.

Voorbeelden van klachten waarbij de behandeling écht niet kan wachten:

• Bloedingen aan tanden of kiezen
  • Acute kiespijn of andere ernstige pijnklachten in de mond
  • Een tand of kies die los zit of eruit is door een ongeval
  • Andere gebitsschade door een ongeluk
  • Een gezwollen wang door een ontsteking, eventueel met koorts en slikklachten

Neem in de bovenstaande gevallen altijd direct contact op met onze tandartspraktijk in Rotterdam.

Veelgestelde vragen over de spoed tandarts in Rotterdam

Heeft u vragen over een spoedbehandeling bij onze tandartspraktijk in Rotterdam? We zetten hieronder een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We staan u graag te woord.

Ik sta niet bij jullie ingeschreven. Kan ik alsnog terecht bij de spoed tandarts?

Ja, we helpen u graag zo snel mogelijk van uw acute tandheelkundige probleem af. U kunt zich eenvoudig inschrijven bij onze praktijk, we hebben geen wachtlijst voor nieuwe patiënten. U hoeft ook geen inschrijfkosten te betalen.

Wat zijn de kosten van een spoedbehandeling?

De kosten zijn afhankelijk van de benodigde uit te voeren behandeling. De kosten zijn dezelfde als bij een reguliere afspraak.

Ben ik verzekerd voor een spoedbehandeling?

De vergoedingen voor een spoedbehandeling staan gelijk aan reguliere behandelingen. Raadpleeg de zorgverzekeraar om na te gaan voor welke tandheelkundige behandelingen u bent verzekerd.

Moet ik een spoedbehandeling meteen betalen?

Bent u verzekerd? Dan sturen we de nota naar uw zorgverzekeraar. Bent u niet verzekerd? Dan kunt u bij ons de nota van de behandeling zonder extra kosten aan de balie afrekenen. Dit kan contant of per pin.

Twijfelt u tussen wel of niet bellen voor een spoed afspraak?

Als u twijfelt over het bellen voor een spoedafspraak, raden we aan om toch contact op te nemen. Onze medewerkers kunnen aan de hand van uw klachten bepalen of u het beste meteen of op een later moment kunt langs komen.